Jännityspäänsärky

Jännityspäänsäryn tarkkaa syytä ei tiedetä, mutta yleensä oireita saattavat aiheuttaa lihasten ylirasitustilat ja lihasiskemia, niskan proprioseptinen häiriö ja kaularangan nivelten ylikuormitus, lihasten toiminnalliset häiriöt sekä hermojen pinnetilat ja stressi. Sille on tyypillistä oireiden pahentuminen iltaa kohden ja kiputuntemus on tyypillisesti tasaista, jatkuvaa ja päivittäistä. Oireet esiintyvät puristavana tai vannemaisena kipuna ohimoilla ja takaraivossa. Siihen voi liittyä huimausta, masennusta ja väsymystä sekä käsien puutumista etenkin öisin. Jännityspäänsärky voi kroonistua ja sen oireiden tiheys voi vaihdella yksilöllisesti. Tällä hetkellä jännityspäänsäryn ensisijainen hoitomuoto on liikunta, kipulääkitys sekä manuaalinen terapia. Jännityspäänsäryn hoidossa tavoitteena on ehkäistä päänsäryn kroonistuminen tai lieventää jo kroonistuneen päänsäryn oireita sekä vähentää mahdollisen kipulääkityksen määrää.

Jännityspäänsäryn osteopaattinen hoito

Jännityspäänsäryn hoidossa osteopaatti hoitaa työdiagnoosinsa mukaisesti, mutta yleisiä hoitokohteita ovat niskan, kallon ja hartioiden lihaskireydet, kaularangan liikkuvuuden optimoiminen, verenkiertoon vaikuttavien kudosten (lihasten sekä lihas- ja luukalvojen kireydet) rentouttaminen sekä hermopinteiden vapauttaminen. Leukanivelen ja purentalihasten käsittelyt ovat mahdollisia. Myös stressi voi olla ylläpitävänä tekijänä lihaskireyksissä ja sitä kautta merkittävä tekijä jännityspäänsäryn hoidossa.

Aukioloajat

Osteopaattien hoitoajat

Helsinki

Vastaanottomme sijaitsee Helsingin Hietalahdessa, kivenheiton päässä Hietalahden torilta. Pääset meille helposti useilla julkisilla kulkuvälineillä. Auton saat parkkiin joko torille tai kadunvarteen oven eteen tai Köydenpunojankadulle. Meille on helppo tulla myös vaunuilla, löydät meidät katutasosta. Helsingin vastaanotolla sinua palvelee 11 osteopaattia ja kohtaamme sinut aina ystävällisesti ja ammattitaidolla.

Hietalahdenranta 19, 00180 Helsinki

Arkisin 8-20
Aikoja myös viikonloppuisin

Tampere

Vastaanottomme sijaitsee Tampereen keskustassa Puutarhakadulla, rauhallisen sisäpihan suojassa. Meille on helppo tulla julkisilla kulkuvälineillä ja autoille löytyy parkkipaikkoja Puutarhakadulta tai Frenckellin aukion parkkipaikalta. Tampereen vastaanotolla sinua palvelee 3 osteopaattia ja kohtaamme sinut aina ystävällisesti ja ammattitaidolla.

Puutarhakatu 11 C, 33210 Tampere

Arkisin 8-20