OSTEOPATIA

Helsinki ja Tampere

Apua Osteopatiasta?

Osteopatia on tuki-ja liikuntaelimistöön erikoistunut monipuolinen hoitomuoto. Hoidon tavoitteena on aina oireiden helpottamisen lisäksi löytää syyt niiden takana ja auttaa kehoa toimimaan kokonaisuutena. Kehon toiminnallisia häiriöitä hoitamalla osteopatia tukee kehon omaa terveyttä. Osteopatia sopii kaikenikäisille ihmisille.

Mitä Osteopatia on?

Ihmisen keho on kokonaisuus, joka pyrkii jatkuvasti tasapainoon. Terveyden ollessa hyvä näin tapahtuukin, mutta sairauden, vamman tai vaikkapa stressin vallitessa tasapaino on häiriintynyt. Silloin osteopaattinen hoito voi olla se apu, jonka kehosi tarvitsee. Osteopaatin tärkein tehtävä on löytää ja poistaa esteet kehosta, jotta terveys pääsee ilmenemään täydesti ja keho korjaamaan itse itsensä.

Osteopatia on vanhin länsimaisen manuaalisen terapian muodoista. 125 vuotiaan taipaleensa aikana osteopatia on kehittynyt ja laajentunut. Lisääntynyt tutkimustieto muokkaa jatkuvasti osteopatian hoitomalleja ja tällä hetkellä etenkin nopeasti muuttuva kiputiede vaikuttaa osteopatiankin painotuksiin merkittävästi. Osteopatiassa on myös uniikit erityisalueensa, kraniaalinen ja viskeraalinen hoito. Näillä osa-alueilla osteopaatit nojaavat kokemusperäiseen kliiniseen näyttöön ja hyviin hoitotuloksiin. Niin tiede kuin käytännön hoitotyö palaavat osteopatian alkulähteelle, käsitykseen ihmisestä kehon, mielen ja sielun kokonaisuutena.

Osteopatia toimii rinnakkain lääketieteen kanssa tiedostaen omat vaikutusmahdollisuutensa erilaisissa oireissa ja sairauksissa. Tietyissä tapauksissa, kuten nivelten toiminnallisissa häiriöissä, osteopatia on ensisijainen hoitomuoto. Hoitokäynnillä oireiden tutkiminen perustuu lääketieteeseen, mutta hoito ei rajoitu siihen. Osteopatiassa ihminen ja hänen elämäntilanteensa huomioidaan aina kokonaisuutena.

Osteopatiaa lapsille ja aikuisille

Kipu on selvästi yleisin syy hakeutua osteopaattiseen hoitoon, mutta ei suinkaan ainoa. Osteopatialla hoidetaan paljon myös esimerkiksi liikerajoituksia, turvotusta, lihaskramppeja ja hermopinteitä ja useinhan monet oireet ilmenevät samanaikaisesti. Osteopatia toimii kehon- mutta myös mielenhuoltona. Stressiin, unettomuuteen ja muihin biopsykososiaalisiin vaivoihin osteopatia vaikuttaa kehon kautta. Kun keho voi hyvin, mielikin on kevyempi.

Osteopaattinen hoito sopii sinulle, joka haluat apua seuraaviin vaivoihin:

Osteopaattiseen hoitoon voit hyvin tulla myös ilman erityisiä oireita. Hoidolla voidaan ylläpitää hyvää oloa ja ehkäistä monenlaisia vaivoja.

Osteopatiaa Helsingin Hietalahdessa ja Tampereen keskustassa

Osteopatiakeskus Valo on toiminut Helsingissä syyskuusta 2015 lähtien. Valo on ensimmäinen suuri keskus, joka on keskittynyt yksinomaan osteopatiaan. Kesällä 2019 avasimme Tampereelle toisen toimipisteen. Yhteensä Valossa vastaanottoaan pitää 15 osteopaattia.

Valosta saat ajan osteopaattiseen hoitoon nopeasti, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Haluamme kohdata jokaisen asiakkaan kiireettömästi ja käyttää hoidossa osaamistamme ja asiantuntemustamme parhaan kykymme mukaan. Kouluttaudumme jatkuvasti lisätäksemme osaamistamme. Asiakastyön lisäksi Valon tehtävänä on tehdä osteopatiaa ja sen mahdollisuuksia terveyden hoidossa tunnetuksi. Meille terveys ja hyvinvointi sekä sen hoitaminen on jatkuvasti kehittyvä ja innostava asia.

Palvelemme asiakkaitamme Hietalahdessa sekä Tampereen keskustassa.

Lämpimästi tervetuloa osteopaattiseen hoitoon tai keskustelemaan ja kysymään lisää osteopatiasta!

Aukioloajat

Osteopaattien hoitoajat

Helsinki

Hietalahdenranta 19, 00180 Helsinki

Arkisin 8-20
Aikoja myös viikonloppuisin

Tampere

Puutarhakatu 11 C, 33210 Tampere

Arkisin 8-20
Aikoja myös viikonloppuisin

Kokemuksia osteopatiasta

Lue asiakkaidemme kokemuksista

Tulin osteopaatille hoidattamaan päätetyön aiheuttamia niska- ja hartiaseudun kipuja. Tykästyin osteopatiaan, koska siinä kehoa tutkitaan ja hoidetaan kokonaisvaltaisesti. Saan siis niska- ja hartiaseudun alueen lisäksi hoitoa muihinkin kehollisiin epätasapainotiloihin. Hoidon vaikutukset aistin samantien hoitopöydällä maatessani. Hoidon vaikutukset kestävät pitkään. Pidän osteopaattisen hoidon lempeydestä.

Koin hoidon hyvin kokonaisvaltaisena. Ilmapiiri oli positiivinen, rento ja rauhallinen, osteopaatti ammattitaitoinen ja itsellä turvallinen olo. Koin, että minut kohdattiin ihmisenä eikä vain ongelmani kautta. Ja suurin plussa tuli tietysti siitä, että sain oikeasti avun vaivaani!

Tulin osteopaatin vastaanotolle pitkäaikaisten alaselkäkipujen vuoksi. Kivut helpottivat jo parin hoitokerran jälkeen ja ovat tämän jälkeen pysyneet pois. Hoitomuotona osteopatia on lempeää ja rentouttavaa. Arvostan erityisesti Valon osteopaattien lämmintä, kokonaisvaltaista lähestysmistapaa. Asiakasta kuunnellaan, tutkimus on huolellista ja hoito on erittäin yksilöllistä. Voin lämpimästi suositella.

Kuulin osteopatiahoidon hyödyistä useammalta henkilöltä ja päätin kokeilla, olisiko siitä apua useita vuosia kestäneisiin niska-ja selkävaivoihin. Minua kiinnosti erityisesti se, että osteopatia auttaa kehoa huoltamaan itse itseään. Osteopaatti kävi läpi koko kehon liikkuvuuden ilman naksautteluja tai vääntöjä. Hoidossa keskityttiin avaamaan löytyneitä lukkoja, pehmeällä ja liikkuvuutta parantavalla tavalla. Kehon jännitykset laukesivat ja vireystila -myös henkinen- nousi pari päivää hoidon jälkeen. Osteopatia on minulle keino oman hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.

Viime syksynä tulin hoitoon Osteopatiakeskus Valoon niskakipujen takia. Minulla on dystonia, joka jäykistää niskaa ja aiheuttaa virheasentoja. Välillä kivut ovat kovia ja heijastusvaikutuksia myös muualle kehoon. Päätin kokeilla osteopatiaa, koska en kokenut saavani vastetta hieronnasta tai fysioterapiasta. Olen käynyt hoidoissa säännöllisesti ja hoito on yllättänyt positiivisesti. Hoidoissa todellakin löydetään kipukohdat ja osataan hoitaa niitä. Olen kokenut saavani vastetta ja voin lämpimästi suositella Valon palveluita tuki- ja liikuntaelinsairauksista kärsiville.

Toispuoleinen selkäkipuni oli jatkunut jo kuukausia eikä lääkekuurista, lääkärissä tai fysioterapeutilla käynneistä löytynyt apua sen enempää kuin omasta jumppailusta, salikäynneistä tai venyttelystä. Tulin osteopaatille ilman suuria odotuksia lähinnä sillä ajatuksella, että kokeillaan nyt vielä tämäkin. Kipu oli kuitenkin jokapäiväistä ja muistutti koko ajan olemassaolostaan.

Kehon ollessa totaalijumissa olo on toivoton, mutta jo yhden osteopaattikäynnin jälkeen vointi kohenee ja hankalimmatkin oireet helpottaa! Loistopalvelua.

Valoon oli helppo tulla ensimmäistä kertaa, vaikka osteopatia ei ollutkaan juurikaan tuttua. Vastaanotto oli lempeä, rauhallinen ja jo ensimmäisen hoitokerran vaikutukset tuntuivat kehossa. Valoon on mukava palata, jo eteisessä tulee rentoutunut olo ja saa hyvällä mielellä ottaa hetken aikaa itselle.

Olen suositellut todella monelle Tampereen osteopaatteja. Itse olen ollut asiakkaana kahdella osteopaatilla. Yksi käynti, vaiva hoidettu. Näin kävi molemmilla kerroilla:)

Valoon on aina helppo ja mukava tulla ja ajan saa yleensä nopeasti tarvittaessa. Olen ollut tosi tyytyväinen sekä omaan että lasteni hoitoon. Osteopaatit ovat mukavia ja aidosti kiinnostuneita asiakkaasta ja työstään.

Uusimmat blogimme

Lue lisää osteopaattisesta hoidosta.

Hyvä hengitys ja sen tukeminen osteopaattisesti

Kohtaan päivittäin asiakkaita, joiden hengitys on joko hyvin pinnallista tai sitten hengittäminen tuntuu asiakkaasta jostain syystä haastavalta. Läheskään aina hoitoon tulon syy ei kuitenkaan liity hengityshaasteisiin vaan esimerkiksi stressiin, rintakehän, kaulan tai...

Vauvan osteopatia -miksi ja milloin?

Vauvan erilaisten kehohoitojen suosio on lisääntynyt viime vuosina nopeasti -ja hyvä niin! Ei ole montaa vuosikymmentä siitä, kun vielä ajateltiin, etteivät vauvat tunne kipua ja että vauvat nyt vaan itkevät ilman sen kummempaa syytä. Onneksi nykyään ymmärretään...

Huimaus ja sen hoito osteopatialla

Asiakas astelee vastaanotolleni vinossa kävellen. Häntä huimaa. Huonossa asennossa nukkuminen on tehnyt yläniskaan ikävän jumin, jota hän on yrittänyt itse lieventää joogalla. Itsehoito on yleensä helpottanut, mutta ei tällä kertaa. Alaspäin kumartaminen on saanut...